onsdag 13. oktober 2010

06: Vennesteder og chat

1. Jeg har en profil på Facebook. Har hatt det i et par år nå, og er ganske aktiv der.
2. Har litt over 300 "venner".
3. Har lastet opp og skiftet profilbilde mange ganger.
4. Mine erfaringer med facebook er stort sett positive. For meg er det en fin måte å holde kontakt med venner og familie fra fjern og nær. Bruker chatten med barna mine istedet for å sende melding når jeg er på jobb og de er hjemme f.eks., og chatter litt med moren min og søsteren min. Facebook er også et bra sted å laste opp og dele bilder, og det som er bra med det er at det er så enkelt og at man kan bestemme hvem som får se bildene. Man kan også bestemme hvem som skal få lese det du legger ut på "veggen" din, delta på grupper og like sider til bedrifter osv. Lett tilgang på informasjon og lett å dele.

Facebook kan absolutt være nyttig for min institusjon. Vi jobber også med å komme oss dit. Her kan vi dele boktips, markedsføre arrangementer og ikke minst våre hjemmesider...en annen viktig ting er å nå de unge potensielle brukerne med bibliotekets goder. Vi har så mye bra for alle aldersgrupper! Og det er viktig at vi er der hvor brukerne er! Nok en viktig ting, er at vi kan åpne opp for dialog med brukerne våre, og at de kan bidra med sitt!

3 kommentarer:

  1. Hei!
    Så fin blogg du har laget. Nyttig å lese får mange tips som kan være til hjelp for meg som ikke har brukt facebook osv. fra før.
    Elisabeth :)

    SvarSlett
  2. Jeg vet at du har god og bred erfaring med Facebook, så jeg syns absolutt dere nå skal komme i gang på biblioteket også! ;-)

    SvarSlett
  3. Takk for det, Elisabeth! Hyggelig at jeg kunne bidra med noe.

    Ja, Heidi, pr. skrivende stund er Skedsmo bibliotek på Facebook, vært ute i 9 dager og har 38 "likere".

    SvarSlett

Hei og velkommen til bloggen min. Jeg setter pris på alle kommentarer.