søndag 14. november 2010

12: Trender

Lest om trender, og dette er svært interessant.

Regjeringen mener at vi må møte brukerne der de er med relevante og sosiale tjenester. Vi må åpne systemene opp for brukerdeltagelse (brukermedvirkning). Det er dette som kjennestegnes ved web 2.0.
 Vi må ha regler og retningslinjer for lagring og utveksling av data som kan fremme både demokratisk tilgjengelighet og effektiv konkurranse.

Morsomt at dette er det samme som min sjef sier om hva Skedsmo kommune har som mål: nemlig å være fremst på dialog med brukerne. Dette kan vi blant annet oppnå med å ta i bruk sosiale nettsteder som facebook. Vi må være der hvor brukerne er.

Jeg skal lese mer om trender når jeg får tid. Synes det er morsomt og interessant og ser viktigheten av å kunne noe om sosiale medier.

Dette må jeg huske når det gjelder Flickr og bruk av bilder: Materiale som institusjonene har fulle rettigheter over anbefales å legge ut med en Creative Commons (CC)-lisens knyttet til seg. En cc-lisens lar deg bestemme om et verk skal kunne brukes videre av andre. F. eks. kan man velge å legge et antall bilder til bruk for ikke-kommersiell bruk.

1 kommentar:

Hei og velkommen til bloggen min. Jeg setter pris på alle kommentarer.