søndag 14. november 2010

13: Oppsummering

  • Hva ble din favoritt?
  • Har du fått lyst til å lære mer om sosiale medier?
  • Er det noe som har overrasket deg i løpet av kurset, noe du synes var spesielt nyttig å lære?
  • Forslag til forbedringer av kursopplegget?
  • Andre tjenester du hadde ønsket å ha med i opplegget?

Dette har vært et lærerikt kurs, og jeg har lært masse. Morsomt og interessant.
Utfordringen for meg har vært tiden. Jeg skulle gjerne hatt mer tid til å fordype meg i de ulike mediene, men dette har jeg tenkt å bruke mer tid på.

Min favoritt er kanskje Google Reader. Syntes det var svært nyttig med en nyhetsleser. Mye tid å spare på å få nyhetene på sine interesseområder rett inn i nyhetsleseren.

Syntes også det var morsomt med Flickr og har tenkt å bruke det nettstedet mer i jobbsammenheng med å lage slideshow etter arrangementer osv., slik Fylkesbiblioteket gjorde under Litteraturfestivalen.

Vi har så mange arrangementer på biblioteket og det kan være artig for folk som var der og se bilder i etterkant. På den måten får man kanskje et mer personlig forhold til brukerne. Man knytter de til seg, og det er jo det vi ønsker!

Mest nyttig var kanskje Google Reader, google docs og google maps, men også wiki var nyttig og interessant. Flickr også, fordi jeg er interessert i foto, og der kan finne inspirasjon personlig til bilder jeg kan ta, men det kan også ha også nytte i jobbsammenheng. Synes også sosiale bokmerker var interessant, spennende og nyttig. Lurt med alt man kan ha på nett, for å spare plass på harddisken og for å kunne bruke informasjonen uansett hvor du befinner deg!

Hvis det var noe jeg skulle ønske mer av, måtte det være å hatt tid også til å gjøre ekstraoppgavene. Da ville jeg fått tid til å gå mer i dybden på de ulike mediene. Kanskje litt lenger tid mellom samlingene, eller færre oppgaver pr uke kunne vært en løsning?

Etter dette kurset har en ny verden åpnet seg for meg. Jeg er entusiastisk, men også litt sliten av alt som skjer via pc. Ser utviklingen litt som en trussel også, mot sosialt samvær f.eks. Savner litt å finne roen med en god bok, eller bare være tilstede...men helt klart et veldig relevant og spennende kurs som jeg helt sikkert kommer til å ha mye nytte av både i jobb og privat sammenheng.

Er veldig glad for at jeg fikk gå på kurset. Tusen takk!

Så håper jeg at betasuppebloggen ikke blir tatt vekk når kurset er ferdig, slik at vi kan gå tilbake å repetere når vi skulle få bruk for det!

1 kommentar:

  1. For en flott oppsummering! Tydelig at du har lært mye, i alle fall. Vi kommer ikke til å ta bort bloggen, og oppgavene kommer til å ligge der fremdeles. Gå tilbake når du har tid og lyst!

    SvarSlett

Hei og velkommen til bloggen min. Jeg setter pris på alle kommentarer.