mandag 14. februar 2011

Hva er en venn?

Poden har begynt å feste!
Fredag kveld var han bedt på burdagsfest til en jente litt lenger opp i veien. Han skulle være hjemme kl. 01.00.

Kl. 23.30 ringer det på døra og jeg går for å lukke opp...Der står kompisen til poden og poden. Kompisen med et litt rart uttrykk i ansiktet. Klarer ikke helt å tyde det. Poden ser veldig blek ut...kompisen sier at poden nok trenger å legge seg nå. Han har blitt litt dårlig, sier han.

Ok, jeg takker kompisen for å ha fulgt poden hjem. Jeg er faktisk litt rørt over akkurat det.

Poden forteller at han har spydd, og jeg følger han opp i senga.

Morgenen etter har vi en laaang prat...om at det ikke er lurt å drikke sprit, og særlig ikke på tom mage. Det beste er om han kan holde seg til et par øl. Poden forteller at mens han hang over doskåla, opplevde han faktisk noe fint også. Noen hadde stukket hodene sine inn og lurt på "hvem er det der'a?", hvorpå kompisen hadde forklar at "Det er min aller aller aller aller BESTE venn!!".

En veldig god kompis!

2 kommentarer:

  1. To erfaringer rikere da!
    Både på godt og vondt ;-)

    SvarSlett
  2. Oj, vad kul!! med kommentar fra dej! Hjertelig takk! Ja, det var på godt og vondt! Og nu føljer jag din blogg!

    SvarSlett

Hei og velkommen til bloggen min. Jeg setter pris på alle kommentarer.